Monday, October 5, 2015

Day 2-3 : Eat all the food!! :D (Dutch version) English version will be added to this post soon!

Hallo allemaal!

Sorry dat jullie even moesten wachten op het volgende verslag, maar had de afgelopen dagen helaas niet de puf om in de avond uurtjes een blogpost te typen, maar dan haal ik nu de schade gewoon in;) Kopje koffie erbij en laten we eens gaan met die banaan:) Dit kan wel een lange post gaan worden, dus nemen jullie ook maar iets te drinken of eten en ga er even goed voor zitten haha. (Ik heb toch maar besloten om het op te splitsen en deze post is dag 2 en 3. De volgende post is 4 en 5 oktober.

Nou laten we eens beginnen met dag 2. Ik was redelijk vroeg wakker weer maar heb lang geluierd en even niks gedaan na de drukke eerste dag. Ik had ook geen haast, dus heb alles gewoon lekker op rustig tempo gedaan. Had met aantal mensen uit hostel leuk praatje gemaakt en een van hen ging even naar een Seven Eleven in de buurt om wat te eten te halen en vroeg aan ons of we ook wat wilden, dus ik vroeg of hij kimbap mee wilde brengen. Voor degene die niet weten wat dat is, hieronder een plaatje;) Het is min of meer rijst met verschillende soorten ingredienten opgerold in een vel zeewier. Kost geen drol en is heerlijk, omgerekend 1 euro geloof ik. Hier heb ik er al meerdere van gegeten, haha.



Uiteindelijk toch maar eens voet buiten het hostel gezet en het was vergeleken met de eerste dag een stuk mooier weer, maar ook gelijk een stuk warmer. Had echt het gevoel alsof het nog steeds zomer was (22+ graden...). Ik heb echt veel te veel warmere kleding ingepakt, realiseerde ik me, had beter meerdere shorts kunnen meenemen, want voorlopig blijft het zo'n zomerachtig weer. Blijkbaar vrij typisch, achja, wist ik veel;) Het is te doen, in ieder geval geen hel zoals de zomer;)

Ik had niet echt een concreet plan voor dag 2, maar besloot de buurt waar mijn hostel ligt maar eens een stuk te verkennen. Helaas kwam ik er na aankomst achter dat Sun op dag 2 helaas excursie gepland had staan, dus timing was beetje rot, maar ben maar even zelf op pad gegaan. Eerst maar eens lekker drankje genomen bij een typisch café, Oh, ik zit in de wijk Iteawon, ook wel de internationale wijk van Seoul, waar veel buitenlanders zitten. Er hangt dan ook een internationaal sfeertje, met veel verschillende restaurantjes met eten uit veel verschillende landen. Ook is het een van de wijken waar veel van het nachtleven plaatstvindt, met clubs en cafe's in overvloed.

Ik moet ook zeggen dat ik me prima op me gemak voel als buitenlander hier, maar ook wel buiten de wijk zelf, want ik heb het idee dat de bewoners van de stad inmiddels wel gewend zijn aan het fenomeen buitenlander;) Dus echt mensen die naar je staren ervaar ik hier vrij weinig, men kijkt eigenlijk niet eens op. Natuurlijk zijn er altijd wel een paar, maar goed mij is het dan niet echt opgevallen. Ik vind het wel prima, want ik hou er niet zo van als mensen constant staren, wat in mijn ervaring in Japan wel echt vaker voorkomt, het aapje in een kooitje in de dierentuin effect noem ik dat. Verschrikkelijk vond ik dat vaak.

Ik begon de middag bij een koffietentje en als het een ding is wat Korea goed doet, is het koffie, maar de koffie is zo duur, holy shit. Starbucks prijzen, maar dan net wat duurder. In ieder geval ben ik daarna wat verder gewandeld en ging ik even langs bij de Seven Eleven, want had besloten om convenience store lunch te eten. Hier heb ik kimbap, een lunchset gekocht en wat te drinken en was voor onder vijf euro klaar wat betreft mijn lunch. Daarna nam ik plaats op een trap die steil omhoog liep richting een achterbuurtje van de hoofdstraat waar ik me bevond. Foto's van eerste vijf dagen volgen nog in aparte post, dus dan hebben jullie een beeld erbij.

 Na mijn lunch liep ik spontaan tegen een Olive Young aan, een soort Kruidvat in Korea. Ik huppelde dus vrolijk naar binnen en aldaar begon mijn avontuur van shoppen...Al was ik dat die dag eigenlijk niet van plan. Met een tas met goodies liep ik de winkel uit en kwam vervolgens een Etude House tegen...En ja je kent het wel. Ik kwam thuis met twee tassen vol. Inmiddels heb ik zo veel dat ik bang ben voor de toekomst van mijn koffer...En de vakantie is net begonnen....hehehe.


Na het shoppen ben ik terug gegaan naar mijn hostel en dat was eigenlijk zo'n beetje dag 2;)

Op dag drie had ik afgesproken met Nara tijdens de middag. Tijdens de morgen heb ik beetje uitgezocht hoe ik er moest komen met behulp van de subway map die ik bij tourist center had gekregen op het vliegveld.  Ik kwam er achter dat ik vanaf Iteawon al binnen vijftien minuten in Namdeamun kan zijn en eigenlijk ging het best wel heel gemakkelijk. Het metro systeem in Seoul is makkelijk, overzichtelijk en niet onbelangrijk ook goedkoop;) 1500 won wat overeenkomt met net iets meer dan een euro. Niks van te zeggen dus. Eenmaal aangekomen in Namdeamun, besefte ik dat ik wel een tikkeltje vroeg was (uur te vroeg). Had met Nara afgesproken om twee uur, dus ik doodde maar even tijd in een koffie tentje. En serieus koffie tentjes vindt je echt overal, zo populair is het koffie cultuur concept hier. Niet dat ik het erg vond;) Ik nam een Iced Caffe Americano, heeeeerlijk koud en lekker en dit koffie tentje was een van de goedkoopste die ik was tegengekomen:)

Hierna liep ik terug naar de metro exit waar we hadden afgesproken, maar om 10 over twee was Nara er nog niet en ik had helaas geen wifi op dat moment, dus had haar berichtje gemist dat haar bus vertraging had. Om kwart over twee maar even eigen internet aangezet om te checken en ze zei dat ik maar even moest blijven waar ik was en kwam uiteindelijk helemaal goed;)

We zijn eerst maar eens heerlijk gaan lunchen en dat kan in Namdeamun Korean streetfood stijl. We gingen een steegje binnen wat volstond met allemaal eetkraampjes waar het eten vers voor je neus werd bereid. Van snacks tot complete Koreaanse maaltijden en allemaal lekker goedkoop.
Voor ongeveer vijf euro heb ik echt heel uitgebreid gegeten! Foto's van het eten volgen in apart logje, want ja beelden zeggen meer dan woorden lijkt me;)

Na de lunch nam Nara me op sleeptouw in Namdeamun, maar dan ook letterlijk;) Namdeamun is heel groot en uitgebreid en ik heb echt vanalles gezien, zelfs een ondergronds winkelcentrum waar alleen maar spullen worden verkocht die geimporteerd worden van overal ter wereld. Japanse en Amerikaanse producten waren zeer populair. Namdeamun is een heel grote traditionele markt in Seoul, waar letterlijk alles wordt verkocht wat je maar kunt bedenken,

Ondertussen werd er ook het nodige gesnackt, van geroosterde kastanjes tot Korea's versie van toast met ei^^  en typische Koreaanse drankjes die bij straatkraampjes worden gegeten.

Na onze tour van Namdeamun gingen we een leuk eettentje binnen waar een pittige soep met zachte tofu stukjes aten en als tweede noedels met een soort rijstcakes en andere groenten, ook geserveerd in de typische Koreaanse gochujang (rode peper saus). Ik hoooooouuu van pittig eten! :D

Hierna moest ik helaas alweer afscheid nemen van Nara want tijdens de avonduurtjes had ik afgesproken met Sun en haar huisgenote. We zouden boodschappen doen en zij zouden voor mij thuis typische koreaanse maaltijd bereiden. Ik moest met de metro overstappen om bij station Yongsan te komen, waar ik ze even moest zoeken in Ipark Mall, een heel groot winkelcentrum in de buurt van hun huis.

Het was leuk om typische grote supermarkt van binnen te bewonderen. Het werd Koreaanse barbecue met varkensvlees en allemaal extra bijgerechtjes. ook probeerde ik Korea's versie van traditionele rijstwijn (Makgeolli) gemixt met cider(Korea's antwoord op seven-up;)

De maaltijd was echt heerlijk en hebben gewoon gezellig over vanalles en nog wat wat gepraat. Ik hou van dit soort avonden met vrienden:)

We zijn nog even langs geweest bij Starbucks voordat ie dichtging voor wat koffie en daarna hebben ze me bij mijn hostel gedropt, want ze zagen het niet zo zitten om me alleen naar huis te laten gaan, want het was zaterdag en dat is uitgaansavond in Iteawon. En naja ze hadden liever niet dat ik alleen liep. Lief he, ze waren wat bezorgd over me:P

Mijn derde dag in Korea was tot nu toe zeker de leukste!

De hele dag stond in het teken van eten, nog meer eten en zei ik al eten. Maar ik ben een foodie en gerechtjes proberen, vind ik super leuk om te doen:D En natuurlijk gezelligheid met vrienden, maakt het gehele plaatje compleet!

Dag vier en vijf volgen snel! Morgenvroeg vertrek ik richting Gwangju, had besloten om mijn rooster beetje om te gooien door omstandigheden, dat leg ik wel in mijn volgende blog post verder uit;)

Tot de volgende update luitjes!

Liefs,

Renee






1 comment:

  1. klinkt super leuk allemaal! Etude House T^T Geniet ervan en koop gewoon aaalllllll de nieuwe korte broeken ;) goed excuus toch?
    -xx vera

    ReplyDelete